Weer in de stad - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Luuk Goes - WaarBenJij.nu Weer in de stad - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Luuk Goes - WaarBenJij.nu

Weer in de stad

Door: luuk van der goes

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 November 2011 | Vietnam, Can Tho

Terwijl jullie hoogstwaarschijnlijk lagen te slapen hebben wij de 50 km in totaal 4 uur afgelegd. Natuurlijk daarbij 2 tussenstops van een half uur gedaan om watervoorraad aan te vullen. Zoals gesmst lijkt het lichaam een zeef want het water loopt er aan alle kanten bijna net zo hard uit als je het er in giet...Nu in een hotel na een heerlijke douche..En ongelooflijk: we hebben vanmiddag geen programma. Kan nu even dit verhaal bijwerken en dadelijk door Can Tho zwerven.
Het aardige van deze fietsvakantie is dat je elke dag de kans hebt om met medefietsers te praten..Achter iedereen gaat een zo nu en dan onverwacht verhaal schuil en ouder/grijs betekent zeker niet: uitgeblust Deze reis met een groep heeft weer een nieuwe ervaring aan mijn leven toegevoegd
:SMS update:: 11 november 2011 :
Een enorme tropische bui heeft Can Tho onder water gezet..was net voor de bui binnen in t hotel...nu eens kijken hoe we wat te eten krijgen

:SMS update:: 11 november 2011 :
Op hotelslippers en in n kortebroek door kniehoog water door de stad gewaad naar t restaurant. Avontuurlijk reizen met djoser ;)

:SMS update:: 11 november 2011 :
t water is inmiddels weer uit de straten verdwenen...lekker gegeten,t kost hier echt niets: ca 3,5 euri inc drank en cappo. Langs de haven terug naar t hotel..

:SMS update:: 12 november 2011 :
Klaar voor n tochtje langs drijvende markten, daarna door op de fiets en pont voor n overnachting op een v d eilanden

:SMS update:: 12 november 2011 :
Na drijvende markten nu door smalle stroompjes en genieten van allerlei fruit in een fruitgarden, en t is pas 10 uur

:SMS update:: 12 november 2011 :
Nu aan de nasi/kip met banana shake voordat we op de fiets kruipen voor een 25 km in de hitte.

:SMS update:: 12 november 2011 :
30 km op de teller, nu met de bus naar de ferry en dan naar n mooi eiland...

:SMS update:: 12 november 2011 :
Heb hier een soort kampeerervaring, kamers van 4,open verbindingen tussen die ruimtes,mag helpen in de keuken maar na zo'n dag laat ik het me maar aandragen :)

:SMS update:: 13 november 2011 :
Heb vanacht heerlijk geslapen, nu aan t ontbijt standaard met ei, dadelijk een verkenning op de fiets van dit eiland. Gaat allemaal veel te snel eigenlijk

:SMS update:: 13 november 2011 :
20km crosscountry over modderpaadjes, betonplaten, smalle bruggetjes en asfalt. Is vochtig en warm maar ik begin er aan verslaafd te raken ;)

:SMS update:: 13 november 2011 :
Na koude yoghurt en citroenthee nu in de bus en straks roeien ...

:SMS update:: 13 november 2011 :
Sommige wegen verdienen die naam niet echt, gaten en kuilen dwingen de bus, die piept en kraakt, soms bijna door de berm.

:SMS update:: 13 november 2011 :
Met vietcongbootjes door dicht begroeide mangrave bossen gevaren..hele bijzondere groene water wereld..

:SMS update:: 13 november 2011 :
Na nasi van jasmijnrijst, echte kip en salade van jonge kokos nu in de warmte weer op de fiets. Water gaat er in liters doorheen...

:SMS update:: 13 november 2011 :
Elke keer denk je dat j alles al gezien hebt en dan blijkt t toch weer mooier te kunnen. Uitzicht geweldig en ook mooi zonlicht, nu weer even aan de rietsuiker.

:SMS update:: 13 november 2011 :
In een vietnamees restaurant pannekoeken met garnalen en franse frites met boter en suiker eten. Dit alles onder grote foto's v d keukenhof ;)

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Fietsen in Vietnam en Cambodja