In Katmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu In Katmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu

In Katmandu

Door: luuk van der goes

Blijf op de hoogte en volg Luuk

26 Oktober 2009 | Nepal, Kathmandu

vanmiddag aangekomen op Kathmandu...was druk dus twee wachtrondes gratis gekregen om de Himalaya met besneeuwde toppen in zon te zien liggen...echt geweldig...
De vlucht had n tussenstop in Bahrein...de luxe daar op het vliegveld is overweldigend..maar er is ook n McDonalds...verder is het een zandbak met palmen en heel warm..ochtends om 7 uur 28C...
Op de borden stond 9.15 voor de gate...bleek dus de vertrektijd van het vliegtuig...dus bijna zonder ons vertrokken..zaten nog te genieten van cappucino met croissants...

Na aankomst in Kathmandu lange rijen voor de visumaanvraag...toen op zoek naar degenen die mij op zouden halen...niet te vinden...maar de vriendelijkheid van de mensen kent geen grenzen..er werd gebeld en even later kwamen mijn chauffeurs te voorschijn. (o ja, vriendelijkheid kost natuurlijk wel (heel weinig) geld :-)) Dit was het begin van een fantastische rit naar mijn hotel...Het was spits en de enige regel is dat je niet mag botsen...verder is alles toegestaan en het geheel wordt ondersteund door toeteren..vooral veel en hard toeteren...koeien en apen zijn heilig en de rest (kippen, geiten,etc) wat minder...loopt allemaal los op straat...het lijkt net een spannende achtervolging van Indiana Joe

Ben tevreden met mijn hotel, simpel maar meer heb ik ook niet nodig...lekker gegeten (nasi met kip en n cola) voor 2 euro met fooi....

Thamel bruist van t leven, dus zonet nog door straten gezworven..ik kan alle indrukken die ik heb niet beschrijven..zelfs na de vlucht had ik al het gevoel dat ik weken vakantie had...

Het is nu kwart voor negen en ik houd het voor gezien. Morgen alles regelen met Thakur. Er is hier nog zoveel te zien...

Ik houd jullie op de hoogte..

Groeten uit Kathmandu

  • 26 Oktober 2009 - 19:54

    Masja:

    Hoi Luuk,

    Heel veel plezier in Nepal! Ben benieuwd naar al je reisverhalen. Ik lees nu al behoorlijk wat indrukken.
    Bij terugkomst maar snel eens wat afspreken. Kan ik je bijpraten over onze 'emigratie' naar Apeldoorn...

    Groetjes,

    Masja

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal - 2009

Recente Reisverslagen:

19 November 2009

Nagenieten

15 November 2009

Kloosters, stupa's en de lokale bus

13 November 2009

Wolken in Nagarkot en regen in KTH

10 November 2009

Kth inside

10 November 2009

The road from Pokhara to Kathmandu
Luuk

Nepal vakantie

Actief sinds 01 Okt. 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 13580

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 13 December 2015

Patagonie en Iguazu

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsen in Vietnam en Cambodja

25 Oktober 2009 - 17 November 2009

Nepal - 2009

Landen bezocht: