Wolken in Nagarkot en regen in KTH - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu Wolken in Nagarkot en regen in KTH - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu

Wolken in Nagarkot en regen in KTH

Door: luuk van der goes

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Hoi,
het einde van mijn vakantie nadert snel...eergisteren naar Nagarkot geweest, via een van de 2 wegen naar Tibet...deze heleboel baansweg wordt verder verbreed. Het wegdek bestaat uit zand, aarde en stenen. Is dus een grote stofwolk vermengd met de zwarte rook uit bussen en vrachtwagens..
Had de optie om met n lokale bus te gaan of een taxi te huren voor 2 dagen. De eerste was dus geen optie..eindeloos lang en zo vol dat een groot gedeelte op het dak zit :s
Zodra je van de doorgaande weg afbent, beginnen de haarspeldbochten weer en wordt het land weer groen. Wel wordt het kouder naarmate je hoger komt..bleek mistig te zijn en dat resulteerde de volgende ochtend in een heel klein streepje licht aan de horizon, maar wel mooi gekleurde luchten. Zeker geen spijt...dat hadden 2 busladingen vol chinezen wel...Is een verhaal apart...

De volgende dag afgedaald naar Bahktapur. Durbar square daar is de mooiste van de drie...zonde dat het motoren is toegestaan om daar te rijden...gelukkig geen auto's :)

Omdat het onrustig is in Kth zijn we op tijd terug gegaan. Veel gewapende politie op de weg, maar verder viel de rit mee. In Thamel is er niets van te merken, maar de berichtgeving wordt wel door iedereen gevolgd...

Het is hier kouder geworden en gisteravond regende het. Heb ik m'n regenjack niet voor niets meegenomen.

Ga morgen met Hans Pfaff naar het Kopan klooster en Bodnath en dan is het avontuur bijna voorbij, maandag vlieg ik terug naar Nederland....

Daar dient het volgende avontuur zich aan want heb gehoord dat mijn baan redundant (vervallen) is...

Waarschijnlijk is dit mijn laatste update...Foto's komen zodra ik thuis ben en als je meer wilt weten over dit bijzondere land: altijd welkom ;)

Namaste uit Kathmandu !!

Luuk

• 13 November 2009 - 08:50

Marja:

hoi Luuk,
    ....ik kan er natuurlijk niet over meepraten....
    maar ik herken in jouw verhalen de verhalen van Jan over geuren, kleuren, geluiden en prachtige uitzichten.
    Geniet nog maar even, groeten voor Hans en een goede thuisreis.
    groetjes, ook namens Jan, Marja

• 13 November 2009 - 15:10

Cees Roele:

Goede thuisreis !!!

Groetjes , Cees

• 13 November 2009 - 15:37

Cathy:

Still can't find the photos :(

• 13 November 2009 - 19:03

Marion:

verheug me nu al op je terugkomst & alle verhalen. Lunch vrijdag is geregeld ;-))