Kloosters, stupa's en de lokale bus - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu Kloosters, stupa's en de lokale bus - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu

Kloosters, stupa's en de lokale bus

Door: luuk van der goes

Blijf op de hoogte en volg Luuk

15 November 2009 | Nepal, Kathmandu

nog n aanvulling op mijn verhalen...

gisteren met Hans Pfaff een gezellige dag gehad...met een taxi via een achteraf straatje naar het Kopan Klooster gegaan...bij aankomst was de poort gesloten met een briefje: No Entry...dat bleek alleen te gelden voor de lokale bevolking...zij gebruiken de tuinen van het klooster steeds meer als een soort van park...na wat geklop op de poort en wat heen en weer gepraat, werden we binnen gelaten...een heerlijke oase van rust... met mooie tempels,,, tuinen en een geweldig mooi watervalletje...helaas iets te groot voor onze tuin...
Er was een cursus gaande, dus helaas geen activiteiten van monnikken zichtbaar voor ons....

Hans wist dat er nog een klooster was en via wat paadjes, n half uurtje lopen en her en der vragen bleek deze eigenlijk nog veel mooier. Daarnaast mochten we daar kijken in de grote tempel met mediterende en muziek makende monnikken.....de boeddhistische muziek op mijn mp3 speler heeft nu ook n beeld...hebben daar n uurtje doorgebracht en de nodige foto's geschoten...is heel mooi...maar niet de plaats om 2 dagen te verblijven...dus geen spijt van mijn aangepaste programma...

Einde van pnze dag was nog n keer de grote stupa van Bodnath...'s avonds komen daar de mensen hun brevier-rondjes lopen in allerlei vormen, maar altijd linksom de stupa...we zagen het vanaf het klooster liggen. omdat het goed weer was (en we geen taxi konden vinden) zijn we gaan lopen...werden onderweg opgepikt door n lokale bus..je bent toerist, dus mag je voorin zitten...:-) voor 20 rupi (18 eurocent) werden we een kwartiertje later afgezet voor de stupa...toegang is dan wel weer 300 rupi...maar als je daar dan op een dakterras geniet van t uitzicht, bier, thee en momo's is ook dat n schijntje...

Nadat het donker was geworden een taxi gezocht en gevonden die ons voor weinig door de chaos van Kth naar Thamel bracht...daar kennis gemaakt met Nilam...baas van de Asian heritage trekking ...een zakenpartner en vriend van Hans...is daar ook een ontmoetingsplaats van leuke, avontuurlijk ingestelde nederlanders...

Avond afgesloten met n heerlijke etentje...

vanochtend mijn terugvlucht van morgen herbevestigd....

Tot volgende week in nederland!!

• 15 November 2009 - 07:28

Marco Van Ammers:

Hey Luuk,

Bedankt voor je updates. Goeie terugreis!