KTH vanuit alle hoeken gezien - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu KTH vanuit alle hoeken gezien - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu

KTH vanuit alle hoeken gezien

Door: luuk van der goes

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 Oktober 2009 | Nepal, Kathmandu

vanochtend kennis gemaakt met Thakur, de general manager van Royal Mountain trekking, aardige vent. Inmiddels mijn schema aangepast...Ik heb morgen nog een dag om uit te slapen, mijn spullen te herpakken, Kathmandu te bekijken en dan ga ik op trek...dat heeft t voordeel dat ik als ik terug kom, een aantal dagen aaneengesloten heb. Ik wil nog naar Nagarkot om een zon opkomst met uitzicht op de Himalaya mee te maken en in Bhaktapur te kijken..Kan dan ook langs het Kopan klooster. Aanpassing van het schema is geen probleem omdat ik alleen ben, kom wel gewoon tijd te kort...

Vandaag Kathmandu gezien, dwars door, buiten langs en vanaf een berg, stupa's, monkey temple, Durban square en een tocht op een riksja gemaakt..De taxi's zijn de kleinste suziki's en de bestuurders lijken wel kamikazes. Hoe ze t doen...ik weet het niet..die dingen vallen bijna uit elkaar...hetgeen wat nog het beste werkt is de claxon...maar ze brengen je waar je maar wilt...Meters werken niet...Min (mijn gids) onderhandelt zonder dat ik in het zicht ben...en de duurste rit was 300 rupiah....welgeteld 3 euro....daarvoor heb ik wel 3 kwartier de binnenstad van Katmandu gezien...door de nauwste straatjes...diepe kuilen...met zoveel te zien om je heen dat ik het niet kan beschrijven...Het lijkt nog wel het meeste op een achtervolgingsscene uit Indiana Jones...de geur..het lawaai...al die motoren...bussen..fietsen...andere taxi's riksja's...je moet het meegemaakt hebben om het te geloven...

De momenten op de stupa's zijn een welkome afwisseling...de muziek en de matra's zijn degene die ik ook op mijn mp3 speler heb staan en geven een weldadige rust...in dit land lopen boeddhisme en hindoeisme in elkaar over...mooi om te zien en mee te maken....de apen op de stupa's zijn heilig heel slim...camera's laten ze met rust...maar ze houden wel van cola....een flesje wordt gewoon uit je handen gerukt, zoals een toeriste merkte...:-)

Heb inmiddels honger gekregen, dus laat het hier even bij...

Namaste,

Luuk

Update: Ondanks een 2 uur durende stroomstoring in KTH (kaarsen en generatoren zorgen dan voor licht) en een trage internet verbinding, maar dankzij mijn nettop pc hier wat foto's : http://www.humyo.com/4955249-1685675987



  • 07 November 2009 - 00:40

    Carola:

    Hey Luuk

    Prachtige foto s, erg dicht bij de hemel lijkt het wel !!!!
    Blijven genieten hoor dit doe je maar 1 keer.
    Groetjes uit Rotterdam

  • 09 November 2009 - 11:58

    Ivonne:

    Het is (eindelijk) gelukt om de foto's te bekijken.

    Geweldig, vooral de vergezichten

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal - 2009

Recente Reisverslagen:

19 November 2009

Nagenieten

15 November 2009

Kloosters, stupa's en de lokale bus

13 November 2009

Wolken in Nagarkot en regen in KTH

10 November 2009

Kth inside

10 November 2009

The road from Pokhara to Kathmandu
Luuk

Nepal vakantie

Actief sinds 01 Okt. 2009
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 13584

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 13 December 2015

Patagonie en Iguazu

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsen in Vietnam en Cambodja

25 Oktober 2009 - 17 November 2009

Nepal - 2009

Landen bezocht: