Sightseeing - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu Sightseeing - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu

Sightseeing

Door: luuk van der goes

Blijf op de hoogte en volg Luuk

07 November 2009 | Nepal, Pokhara

vanochtend een sightseeing door Pokhara gemaakt...begon bij een hindoe tempel waar mij duidelijk gemaakt dat het vandaag mijn geluksdag was...er werd juist ge-offerd.....:s
twee gezinnen hadden een haan een een geit meegenomen...uiteindelijk komt het er op neer dat de kop en romp gescheiden worden. de romp wordt dan 3 keer rond een soort van steen gesleept en dat nemen ze dan weer mee naar huis als feest maal...de kop blijft achter en is voor de priester...

vandaar naar een heilige rivier die door een hele diepe, nauwe kloof door de stad heen stroomt...alleen toegankelijk voor buitenlanders, niet voor de nepali zelf...(die hebben ook geen geld daarvoor over..welgeteld 20 cent...)

vervolgens naar een waterval...die waterval kan je dus ook bekijken vanuit een grot die in de moessontijd vol stroomt...Was vreselijk benauwd en druk...

Uiteindelijk bleek dat de hele sight seeing...vond het wel best...had geen behoefte aan musea etc...de rest van de dag door de straten van Pokhara en t meer geslenterd, gezeten, wat gegeten...wat gedronken..of te wel vakantie.. morgen nog zo'n dagje :-) en genoeg mensen die een praatje met je willen maken...

o ja, mocht je je afvragen wat t weer hier is: gewoon zomer , denk iets van 25 C en heel veel zon...haahh ...de zonsondergang vanaf mijn dakterras gadegeslagen...oftewel...jullie hoeven geen medelijden met mij te hebben..hahah



  • 09 November 2009 - 07:39

    Hans:

    Hoi Luuk. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt in Nepal. Ik zie je morgen!!
    groeten,
    Hans

  • 09 November 2009 - 11:55

    Ivonne:

    Hoi Luuk,

    Ik doe maar weer eens een poging.

    Leuk om je verslagen te lezen.
    Ik hou het kort nog veel plezier de laatse week.

    groetjes,
    Ivonne

  • 09 November 2009 - 16:22

    Cees Roele:

    Hoi Luuk,

    Mooie foto's zeg !!! Wanneer kunnen we je eerste Nepal Fotoboek verwachten in de winkel.
    Niet wachten totdat je er 15 keer bent geweest ! ;-)

    Groetjes, Cees

  • 09 November 2009 - 21:18

    Marty:

    Hoi Luuk,
    Hier is het lekker fris en zelfs droog momenteel.
    Die hitte lijkt me niks. Ik mag morgen lekker weer werken en hoef niet te slenteren en luieren bij een meer.
    Maar volgens mij geniet jij volop en een klein beetje afgunst van mijn kant....
    Heel veel plezier nog daar

    Marty

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Nepal - 2009

Recente Reisverslagen:

19 November 2009

Nagenieten

15 November 2009

Kloosters, stupa's en de lokale bus

13 November 2009

Wolken in Nagarkot en regen in KTH

10 November 2009

Kth inside

10 November 2009

The road from Pokhara to Kathmandu
Luuk

Nepal vakantie

Actief sinds 01 Okt. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 13609

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 13 December 2015

Patagonie en Iguazu

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsen in Vietnam en Cambodja

25 Oktober 2009 - 17 November 2009

Nepal - 2009

Landen bezocht: