Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Luuk Goes - WaarBenJij.nu

Pokhara

Door: luuk van der goes

Blijf op de hoogte en volg Luuk

29 Oktober 2009 | Nepal, Pokhara

Namaste...

Voordat ik morgen de trek ga beginnen, nog even een korte update...

Vandaag in 7 uur met de bus van KTH naar Pokhara gereden. Over een weg vol haarspeld bochten met diepe ravijnen. Bussen en vrachtauto's halen mekaar daar gewoon in. Vaak hangt er een naast de chauffeur buitenboord om aan te geven dat hij terug in de rij wil (moet...)

Het heeft op de 200 km lange weg 2 ongelukken opgeleverd zover ik heb gezien. Een vrachtwagen had zich in de zijkant van een ander geboord en een bus was omgevallen...niemand echt onder de indruk...

Het landschap is tropisch, kokospalmen en rijstvelden..met op de achtergrond de Himalaya die steeds dichterbij komt...echt heel mooi...

Nu in Pokhara dus, waar ik van de stilte aan het meer heb genoeten...natuurlijk meerdere malen verstoord door tibettanen die iets willen verkopen...

Morgenochtend ga ik op stap en dan ben ik echt buiten bereik..

Tot laters....
:SMS update:: 31 oktober 2009 :
Aangekomen in gorepani.in een dag 1350 m gestegen langs smalle bergpaadjes bezaaid met rotsen ingehaald door karavanen ezels langs diepe ravynen over bruggetjes door mooie bossen.is n geweldige belevenis.voel me fit en vol energie,zelfs na zo'n tocht van 7 uur omhoog lopen met rugzak.wordt nu merkbaar kouder.als beloning hot apple pie ;-) laatste kamer met eigen(!)hot shower.de komende dagen gaan we verder naar boven. namaste uit de himalaya! luuk

:SMS update:: 1 november 2009 :
Hoi heb n streepje bereik na weer n geweldige dag.levensgevaarlyke tocht langs glibberige geitenpaadjes langs steile wanden up en down.riviertjes en watervalletjes met helder water.nooit gedacht dat ik dit zou durven.doe t wel voorzichtig hoor ;) morgen verder richting anna purna !

:SMS update:: 2 november 2009 :
Ontbyt in de zon in een geweldige omgeving met besneeuwde toppen om me heen :-D

:SMS update:: 2 november 2009 :
Hoi hoi,zit in chomrong op 2200m.start elke morgen om 8u en loop met n 8kg rugzak tot 3 u berg op en af als n berggeit over de meest onmogelyke paadjes met de meest waanzinnige uitzichten.nog 2d en zit ik op abc.heb t uitstekend naar m'n zin en helemaal geen last van vermoeidheid.naar beneden kost de meeste energie.drink liters lemon tea en leef op alle vormen van ryst.kom veel leuke mensen tegen.dit is myn soort vakantie!groeten v t dak v d wereld

:SMS update:: 4 november 2009 :
helemaal afgedaald tot de rivier en daarna aan de andere kant weer net zover omhoog,door beekjes,over gammele bruggetjes, langs watervalletjes en over de inmiddels vertrouwde geitenpaadjes langs de steile hellingen.ga t nog missen ;-) dit land is zo ongelooflyk mooi!en je ontmoet ook nog de hele wereld

:SMS update:: 5 november 2009 :
myn laatste plaats bereikt (pothana)voordat ik morgenavond weer in de stad(pokhara) ben.zit voor myn kamer en geniet van t uitzicht,de geluiden en alle geuren.morgen nog n paar uur voornamelyk naar beneden,wat ik moeilyker vindt als naar boven. t is n byzondere wereld hier,moet je n keer geweest zyn ;-)

• 29 Oktober 2009 - 19:45

Marty En Leonie:

Hoi Luuk,

Misschien nog net op de valreep voor het begin van je "trek". Heb de afgelopen dagen gevolgd. Voldoende indrukken en afwisseling lijkt me. Geniet van je wandeling naar de top en zorg dat je het niet al te koud krijg. Gewoon flink doorstappen.

Heel veel plezier

Marty en Leonie

• 31 Oktober 2009 - 13:33

Renate:

gorepani,..jhee dat is een leuk plaatsje,ken het uit mijn hoofd
    goed gedaan luuk ,..maar het komt nog ha ha ha zet je schrap doegie vanuit nederland!

• 01 November 2009 - 00:24

Jan:

Ha Luuk,

Gorepani, Pokhara....alle beelden, geuren en ervaringen komen boven bij je beschrijving. Fijn dat je het zo naar je zin hebt tot nu toe.

Groet Jan

• 01 November 2009 - 20:14

Marianne:

Hi Luuk,
    Nou tot nu toe klinkt het allemaal goed.... ben benieuwd naar je verhalen, geniet van je vakantie verder!!!

• 02 November 2009 - 11:49

Renate:

he berg geit! ha ha dus nu geen vlinder maar geit!het is geweldig om jou verslagen te lezen ik denk dat iedereen er van geniet!keep on making fun on top of the world!

• 03 November 2009 - 11:29

Peter VG:

He Luuk al op de berg geweest? Is er wat temerken van alle protest?

• 04 November 2009 - 19:15

Ingrid:

He Luuk,

Als ik dit zo lees krijg ik al knikkende knieen, maar wil het eigenlijk ook wel doen... Geniet van al het moois daar.

Groetjes,
    Ingrid, R'dam

• 06 November 2009 - 10:16

Peter:

He daar!
    Mooie verhalen en inderdaad kunnen wij er ons weinig bij voorstellen. Wel leuk om het allemaal zo te lezen en alvast wat foto's te zien. Geniet er nog even van!
    Peter

Verslag uit: Nepal, Pokhara